Trends voor een uniforme en coole uitstraling

Het zomerseizoen 2023 is voorbij en dan gaan de terrassen weer naar de opslag. Als u een horecazaak heeft en weer naar binnen moet met het personeel, dan is het handig om te zorgen dat ze zich goed onderscheiden van de gasten. 

Daarom is een uniforme uitstraling niet alleen belangrijk voor uw merk, maar zeker ook voor uw gasten zodat ze sneller begrijpen wie er bij u werken. 

Ditzelfde geldt voor bedrijven buiten de horeca natuurlijk, dat uw klanten weten wie ze kunnen aanspreken en ook wie er bij het team hoort. Dat geeft een veilig en gerust gevoel. Daarom is het altijd slim om te investeren in een uniforme uitstraling.

Toch zijn uw werknemers mensen die met hun tijd meegaan. Ze stellen hoge eisen niet alleen aan de functionaliteit van hun uniform, maar zeker ook aan hoe “Cool” het eruit ziet. En geloof ons, als ze zich zeker voelen in hun kleding en niet het gevoel hebben  van een apenpakkie, dan stralen ze dat ook uit. 

Daarom een aantal trends die aansluiten op het modebeeld van nu, en die ook gemakkelijk te vertalen zijn naar bedrijfskleding of een uniforme uitstraling.

1. Strak is uit, oversized is in

We hebben nu al zeker een decennium een periode gehad waarbij het niet strak genoeg kon. Zowel voor mannen als vrouwen. De skinny jeans waren de basis in de kledingkast en de dames liepen zonder problemen in yoga broeken door de stad. Deze tijd is nu over. Het beeld wordt wijd. Wijde pijpen, maar ook oversized hoodies, wijde t-shirts en afhangende sweaters. Het fijne daarvan is, dat u zich vrijer kunt bewegen en dat vormen van het  lichaam wat verhuld worden. Dit is een trend die u makkelijk kunt omarmen door 1 of 2 maten te groot in te kopen. U zult merken dat al te strakke shirts al snel uit de toon gaan vallen. En het laatste wat u wil, is dat u ouderwets lijkt door in het verleden te blijven hangen.

2. Variatie op een thema, biedt keuze

Mensen zijn verschillend. Erger nog, ze kunnen zich per dag anders voelen. Daarom raden we u aan om opties te bieden aan uw personeel. Biedt gebaseerd op uw logo of thema een aantal opties aan. Een t-shirt, een polo, een hoodie, een sweater. Als al uw werknemers dit bezitten, kunt u hen laten combineren en blijft het geheel in de zaak toch nog strak. Daarnaast kunt u ook nog een stap verder gaan en meerdere kleuren binnen uw gewenste spectrum bieden, zie ook punt 5.

3. Backside printing is hot

De grote modemerken stappen steeds meer over op printen on back. Op de rug. Er zijn wat voordelen. Het voorkomt mogelijk ongemakkelijk kijken (of wegkijken) naar plekken die te intiem zijn. En als er geen oogcontact is met personeel kan de gast of klant zien dat ze wel personeel in de buurt hebben. Daarom is deze trend uitermate geschikt voor uw zaak. De print hoeft niet voorop, het kan makkelijk achterop. Bovendien als uw personeel een schort of een andere toolhouder om  heeft hangen, dan is backside printing ideaal. Altijd onbelemmerd zichtbaar.

4. Etnisch en diversiteit voelt spannend

In grote steden als Amsterdam is dit een makkelijk te constateren thema. In de provincie misschien wat minder duidelijk. Maar alle Nederlanders reizen veel en zien steeds meer van de wereld. Ze schrikken daarom steeds minder van niet-Nederlandse thema’s en woorden. Om te laten zien dat u van deze tijd bent, kunt u daarom makkelijk gebruik maken van deze ontwikkeling. Gebruik naast Nederlands, ook Engels. En ga nog verder door teksten of symbolen in het Frans, Duits of Italiaans te gebruiken. Als u echt de trend wil omarmen, gebruik dan zelfs uitheemse alfabetten zoals Japans, Koreaans, Chinees, Turks, Arabisch of Cyrillisch. Het geeft een vide alsof de wereld ons dorp is en wij veel culturen omarmen. 

5. Vrolijke kleuren en signaalkleuren brengen positiviteit

Het makkelijkst werkt u met neutrale kleuren als zwart, wit en grijs. Deze tijden, die mogelijk wat minder vrolijk zijn door stijgende prijzen en oorlog, vragen daarom om uitgesproken noten. Als u werkt met geel, paars, koningsblauw, felroze en noem maar op, dan weet u zeker dat u on trend bent en dat uw personeel duidelijk herkenbaar is. Het zal zeker tot gesprekken leiden. En als u de kleuren combineert, dan zorgt u helemaal voor de vrolijke noot. Combineer het gewoon met neutrale kleuren als een wijde zwarte broek of een jeans. Het kan in deze soms donkere tijden.

We hopen u hiermee wat inspiratie te bieden. Als u hier ook zin van krijgt om een frisse look voor het herfst en winterseizoen te regelen, neem dan contact met ons op. Als we u kunnen helpen met het brengen van een positieve vibe in uw zaak, dan zijn wij op onze plaats. 

Wij wensen u, hoe dan ook, goede zaken, in deze spannende tijden. En wat u uitstraalt, trekt u ook aan. Vergeet dat nooit!

DapperBoys

Als u precies weet wat u wilt, of grotendeels, en u wenst een voorstel van ons
ga naar ons aanvraagformulier
voor een betere ervaring gebruiken wij cookies op deze website.
Kom meer te weten
aanvaarden